Autors Tēma: izglītība Latvijā  (Read 713 reizes)

Offline Minne

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #15 : Marts 10, 2019, 15:09:43 »
Protams. Sistēma. Bet ne jau tieši un vienīgi izglītības sistēma.

Lielā Sistēma izglītības sistēmu (un vēl kādas vai pat visas) acīmredzot atstājusi novārtā...laikam citas prioritātes vai izpratne

Offline Bob(i)s

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #16 : Marts 10, 2019, 17:51:53 »
Diez kurš tos jauniešus tādus glupus izaudzinājis?

Offline tuk

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #17 : Marts 10, 2019, 18:18:54 »
Lielā Sistēma izglītības sistēmu (un vēl kādas vai pat visas) acīmredzot atstājusi novārtā...laikam citas prioritātes vai izpratne

Kādā novārtā? Ik pa četriem gadiem tiek “uzlabota“ - te brīva izvēle,
ko vēlies to mācies, tad nē, tomēr tā nevar, nevar visi humanitāros mācīties...
visiem eksaktos arī vajag, utt...
Tagad ar, jaunā ministre, nauda nevar sekot skolēnam... Šadurskis vispār bardaku
sataisīja un aizbriseļoja... Te no sešiem gadiem jāsāk mācības, tad atkal vecāku izvēle...
Kāda kvalitāte var būt, ja nav konsekvences, kādas skaidrības un stabilitātes.
Eksperimenti ik pa četriem gadiem, viss tiek iesākts un atkal pamests bez rezultāta.

Offline Minne

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #18 : Marts 10, 2019, 18:47:55 »
Ar atstāšanu novārtā domāju atstāšanu bez gudrības, bez gudras saimniekošanas

Offline tuk

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #19 : Marts 10, 2019, 19:01:20 »
 Mja, nepieliku... :sarcasm: 


Offline Raimonds1

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #20 : Marts 10, 2019, 22:17:04 »
daži veci teksti
Rīgas Tehniskas Universitātes rektors Knēts radio: Tā ir viena no tām lietām, kas nāk no deviņdesmito gadu sākuma, kad pieņēma lēmumu, starp citu, kā saka, tas atbildīgais, kas to izdarīja bija Andris Piebalgs, toreizējais izglītības un zinātnes ministrs, ka skolēni paši pēc devītās klases var izvēlēties, uz kurieni viņi grib iet un tajā laikā profesionāli tehniskā orientācija bija tāda, uzskatīja, nu tas ir kaut kas otrsķirīgs, tas nav vajadzīgs, visiem vajag vidējo izglītību, visi ies mācīties vidusskolā, un, ejot mācoties vidusskolā, viņiem bija jāpasaka, kurā virzienā viņi mācīsies un tad izrādījās, ka lielākā daļa grib sociālās zinātnes, juridiskās zinātnes, visādas tādas jomas, kas ir ļoti vajadzīgas, ļoti interesantas, neapšaubāmi, bet, ja lielākā daļa, ja no 100 cilvēkiem 90 aiziet uz turieni, jeb vēl vairāk, tad tas vairs nav labi - un tā rezultātā mēs nonācām pie situācijas, ka vienkārši nav augstskolas beidzēji, kuri var potenciāli pretendēt uz iestāšanos tehniskajā universitātē, jo mēs ņemam, iestāšanas mums ir... Streips: Vidusskolas beidzēji, vārdu sakot....

Knēts: Vidusskolu beidzēji. Mums vajag matemātiku uz fizikas eksamenu kārtot un liela daļa bija tādi, kas nebija matemātiku kārtīgi mācījušies un arī fiziku ne, vinus laida cauri, jo viņi gāja, kā saka ....mācīsies par juristiem visi un, nu izdevās, izdevās pārliecināt valdību, valdība pieņēma lēmumu, ka bez diviem obligātajiem, tātad latviešu valodas un svešvalodas, ir trešais, obligātais centralizētais, tagad matemātika, un pagājušais gads bija pirmais, kad mēs uzņēmām šos, kas jau tos trīs gadus ir mācījušies pastiprināti to matemātiku. Nu, ļoti labi bija, kā saka, tie rezultāti no vidusskolām, kaut gan, ja tā skatās, kā tad viņi izskatījās reāli, kad viņi nāca pie mums un kārtoja pirmo sesiju, tad nu apmēram daudz neatšķīrās no iepriekšējiem - bija tie, kas izkrita eksāmenos, bija tie, kas mācījās labi, bet nu mēs ceram, ka uz priekšu, kā saka tas uzlabosies, jo vajadzēja steidzīgi vidusskolās sameklēt labus matemātikas skolotājus, tāpatās, kā valodas skolotāju trūkst, tāpatās trūkst arī matemātikas skolotāju un fizikas skolotāju.
--------------------------
Tre Sep 13, 2006 1:50 pm Komentāra virsraksts: Kas strādās ar tehniku? TV1 29.aug.7.50 Rīgas domes Izglītības, jaunatnes un skolu departamenta vadītāja Modra Jansone
Skatītāja jautājums: Sakiet, lūdzu, kā vispār varēja notikt tā, ka nav šo eksakto zinību skolotāju, vai tie 20Ls pielikums to jautājumu atrisinās un vai tas ir normāli, ka šis jautājums .. ir tik nesvarīgs, salīdzinot ar citiem jautājumiem un vispār - kā tas varēja notikt, ka šo eksakto zinību pieļāvums to nemācīties - ka to nepamanīja ne skolnieki (nu, protams), ne skolnieku vecāki, ne ražotāji – darba devēji, ne augstskolu mācībspēki, ne kas. Kā tas fenomenoloģiski varēja notikt 1995.gadā, ka mēs šādu kļūdu pieļāvām.

Paldies. Žurnālists. Paldies jums. Jansone: Tā ir zināmā mērā visas mūsu sabiedrības kļūda, tādēļ, ka es arī tajā laikā strādāju skolā - skolas administrācijā un skolās bija brīvā priekšmetu izvēles sistēma. Varēja izvēlēties tos, kurus gribējās, zināmā mērā nu un gan vecāki gan skolnieki pieprasīja un izvēlējās vairāk humanitāros priekšmetus, visi gribēja vairāk mācīties vēsturi, kultūras vēsturi un tāda rakursa priekšmetus. Un protams, ka fizikas skolotājiem un ķīmijas skolotājiem slodze palika maza, viņiem vairs skolās nebija darba skolās palika maz šo skolotāju un viņi sāka meklēt darbu firmās Tā tas arī notika - skolās palika maz šo skolotāju - nu lūk ir pagājuši vairāk kā 10 gadi, un, teiksim, sabiedrības domāšana veidojās savādāk, ir pieprasījums pēc eksaktajiem priekšmetiem, bet cilvēki ir aizgājuši, viņi ir savās citās darba vietās un skolās mums trūkst šo skolotāju un, savukārt, nu, skolnieki ne labprāt dodas uz šīm specialitātēm, jo viņi ir redzējuši, ka viņu skolas laikā, kamēr viņi mācījās, šie priekšmeti tika atstāti otrajā plānā. Žurnāliste: Sakiet, atgriežoties pie specializētajām skolām, vai Rīgas dome kaut kādā veidā nosaka, kādas skolas būtu vajadzīgas, jo mēs VISI zinām , ka ir kaut kādas noteiktas profesijas, kas mums trūkst, tad varbūt būtu vērts attīstīt jau no mazotnes jau kaut kādas skolas, kur bērni varētu... jeb tas notiek pašplūsmā, pēc skolu brīvas izvēles.. Jansone: Tas notiek pēc skolu brīvas izvēles .. jo tā situācija jau nav tik vienkārša - pirmām kārtām skolai jāgrib attīstīt šo virzienu, jāpiesaista pedagogi, jāveido materiāli tehniskā bāze - tas nav tā no augšas nosakāms , bet tā pozitīvā ziņa ir tāda, ka īstenībā šīs izglītības programmas - tur fizika, matemātika, ķīmija ir pilnā apjomā vai pat matemātika un datorzinības padziļināti - viņa pēdējo 3-4 gadu laikā iegūst arvien lielāku atbalstu no skolniekiem, viņi izvēlas viņas - īpaši par vidusskolas posmu sakot, un, protams šīs programmas tiek arī atbalstītas - ir nacionālā programma izveidota valstī - tieši eksakto zinātņu attīstībai skolā. No Rīgas ir 8 skolas šajā programmā iekļautas, tur ir gan valsts finansējums, gan pašvaldības finansējums, lai attīstītu šajās skolās materiāli tehnisko bāzi, lai skolniekiem būtu interesanti mācīties fiziku un ķīmiju. Žurnālists: Lieliski, nu ar šo pozitīvo ziņu arī atvadamies...

Offline ...(cita)

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #21 : Marts 16, 2019, 09:37:39 »
Izskatās jau, ka šodienas izglītības reformatori piedāvā to pašu, kas reiz jau nav izturējis laika pārbaudi. Skolas gaitu uzsākšana no 6 gadu vecuma (aizsākās ar Bērziņpapa teicienu, ka skola jābeidz 18 gadu vecumā). Tas nekas, ka iepriekšējās reformas rezultātā mēs esam ieguvuši apmācību sistēmu ar 12 klasēm... Par priekšmetu izvēli labi uzrakstīja Raimonds 1.
Vēl nesen dzirdēju diezgan trāpīgu Skola2030 pārstāvju uzstāšanās raksturojumu, ka varētu jau pieņemt, ka reformas nesaprot tie, kam 50+, bet arī jaunietis (ļoti atraktīvs, darboties gribošs un varošs, arī viena no Latvijas skolēnu erudīcijas konkursu uzvarētājs - nu tieši tāds kādu reformatori grib veidot ar "jauno sistēmu" ) šo visu pasākumu raksturojis kā kaut kāds sviests...

Offline Milka

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #22 : Marts 16, 2019, 10:53:01 »
Elementāru gramatiku lai vispirms iemāca tiem bērniem. Jūs 13 gados taču mācējāt pareizi uzrakstīt "gulta" un "gulbis"?  Tagad nemāk. Raksta kā dzird - gūlbis un gūlta. Par "koņaku" vispār klusēju, to raksta 30-gadnieki.  :fp:   :rat:

Offline tuk

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #23 : Marts 16, 2019, 11:18:11 »
Domāju, ka skola māca rakstīt pareizi, diezvai māca - gūlta, gūlbis...
Bet mācību procesā ir divi iesaistītie - viens, kurš māca un otrs - kurš grib vai negrib mācīties...
Tam, kurš negrib, tam arī ir koņaks, tolete utt...
Ar varu jau nevienu piespiest nevar, tā katra paša izvēle.

Baidos, ka drīz vispār nebūs kas māca, jaunie nelaužas šajā neperspektīvajā,
zema prestiža sfērā...

Offline Spārka

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #24 : Marts 16, 2019, 11:26:32 »
Ja mēģinātu rast saknes Milkas pieminētajai baisajai nepareizrakstībai, tad protams, nelasa, protams, internets un gadžeti.
Bet - nu tad palielinām stundu skaitu tieši pareizrakstībai un nepārceļam "gūltas" un "gūlbjus" uz nākamo klasi. Un negrābstāmies gar nākamajām gudrībām, kamēr pamatu nav.

Offline tuk

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #25 : Marts 16, 2019, 11:38:57 »
Kā nepārceļam? A matemātikā un dziedāšanā sekmīgs... un vispār, mums ģimenē visi
saka gūlta un tolete! Un kas? Visi dzīvi! Pamēģini tik uz otru gadu lolojumu atstāt! :D

p.s. Un ne jau skola var stundas rakstībai palielināt.
        Tagad vispār reforma, literatūrai stundas ņem nost un nu būs drāma!
        Valodas skolotāji šumējās visos portālos, tas ko deva?
« Last Edit: Marts 16, 2019, 11:49:39 no tuk »

Offline Minne

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #26 : Marts 16, 2019, 12:33:56 »
Ja ar "gultu" un "tualeti" rakstītā/lasītā formā saskare tikai skolā un pat tur salīdzīnoši reti, tad nav jābrīnās, ka, netrenējot kkādu iemaņu, tā izzūd.
Ja es datorā kko iemācos (vai dŗīzāk "iemācos"), tad pēc mēneša, ja nenodarbošos ar to daudzmaz regulāri, es visu būšu aizmirsusi un jāsāk atkal no gala. Tāda nestabila iemaņa sanāk.

Citādāk ir, ja cilvēks regulāri lasa, tad viņš uztrenē aci un smadzeni uztvert pareizu valodu. Un šodienas tendence drīzāk ir - nelasīt.

Offline Spārka

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #27 : Marts 16, 2019, 12:59:14 »
Daļēji var piekrist.
Tomēr iegaumēšana, tīša vai netīša, ir spēcīga lieta.
Es atceros lielu daļu formulu - gan fizikas, gan ķīmijas, gan ģeometrijas. No tām man atkārtoti ir bijušas vajadzīgas riņķa līnijas garums cepures šūšanai un Na Cl, lai saprastu, ka šķīdumā ir sāls ;)
 

Offline Minne

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #28 : Marts 16, 2019, 13:13:12 »
Nja...laikam katram atšķirīgi.

Skolā patika un padevās ģeometrija, bet nu nevienu formulu vairs neatceros. Precīzi nevienu

Offline Spārka

Re: izglītība Latvijā
« Atbildēt #29 : Marts 16, 2019, 13:20:45 »
Skolā patika un padevās ģeometrija, bet nu nevienu formulu vairs neatceros. Precīzi nevienu
Labi, tad par valodām. Es joprojām zinu pareizrakstību lielākajai daļai angļu un krievu vārdu. Jo vienu reizi tas ir iegaumēts (vairāk gan kā likumsakarības), laikā, kad atmiņa ir elastīga, uzņēmīga.

 

Copyright © sarunuforums.lv All rights reserved