Autors Tēma: Rail Baltica  (Lasīts 55665 reizes)

0 lietotājiem un 1 viesis lasa šo tēmu.

Atslēdzies Spārka

Rail Baltica
« : 2015. gada 22. janvāris, 11:40:24 »
2017.gadā "varētu sākties zemju atsavināšana un projektēšanas process".
Pagaidām dažādos avotos plānojuma kartes atšķiras, populārākais variants pielikumā.
Jums nevienam "nepatrāpās" īpašums pa ceļam? Nez, kad kaut ko konkrētāku no pašvaldībām varēs dzirdēt?

[attachment deleted by admin]

Atslēdzies Broms

Re: Rail Baltica
« Atbilde #1 : 2015. gada 22. janvāris, 11:50:27 »
Domā, ka vajadzētu sākt iepirkt zemi pareizajās vietās? :)

viesmiiliigs

  • Viesi
Re: Rail Baltica
« Atbilde #2 : 2015. gada 22. janvāris, 11:51:34 »
Atsavināt izklausās pēc bezmakasas pasākuma...

Atslēdzies Spārka

Re: Rail Baltica
« Atbilde #3 : 2015. gada 22. janvāris, 11:53:51 »
Domā, ka vajadzētu sākt iepirkt zemi pareizajās vietās? :)
Ja tas viss tiešām notiks, protams, tas atstās visāda veida iespaidu uz zemes vērtību. Mani dara mazliet bažīgu esoši īpašumi, kas kartes mazajā mērogā atrodas tīri vai "zem" līnijas.
« Pēdējās izmaiņas: 2015. gada 22. janvāris, 12:10:03 no Spārka »

Atslēdzies Mina

Re: Rail Baltica
« Atbilde #4 : 2015. gada 22. janvāris, 12:10:25 »
Atsavināt izklausās pēc bezmakasas pasākuma...

Atsavināšana var būt gan ar, gan bez atlīdzības.
Šādiem projektiem valsts zemi, cik zinu, atsavina par atlīdzību. Jautājums, tikai par kādu :) Tie, no kā atpirka zemi tā saucamās Maskavas šosejas (jeb autceļš Tīnūži-Koknese) izbūvei, viens otrs jutās gauži aplaimoti. Pavisam nopietni. Jo krīzes gados valsts samaksāja pirmskrīzes cenu. Un labu pirmskrīzes cenu.
Patiesība dara brīvu.

Atslēdzies baaciens

Re: Rail Baltica
« Atbilde #5 : 2015. gada 22. janvāris, 12:16:57 »
Esmu redzējusi arī citas kartes, šī šķiet visneloģiskākā ...
Man domāt, ka loģiskāk būtu caur Rīgu ;)

Atslēdzies tex

Re: Rail Baltica
« Atbilde #6 : 2015. gada 22. janvāris, 14:50:59 »
Baldones tā sauktā pašvaldība neko nejēdz. Kur tieši ies un kas. Tās līnijas ir vilktas vnk pa karti bez sajēgas, kas tur dabā atrodas. Un tā nu ir sanācis, ka man (ok ne tieši man bet ģimenē, ap to laiku, kad mantotu, kā reiz varētu derēt labs apbūves gabals mājai jau ar elektrību utt) ir īpašums apmēram zem tās līnijas vai tieši pie, cik nu no tādas izšķirtspējas kartes var saprast.
Tikai Mārupē, kur īpašumi vēl dārgāki un mājas krutākas, ļautiņi ir sākuši protestēt. Un pašvaldība tajā visādi piedalās. Tad Baldones sakārņi neveiksmīgi kandidē saeimas virzienā un cer atsēdēt līdz pensijai. Viņiem visu novadu aš uz pusēm grasās sadalīt, bet tāda ideja kā pret to iebilst prātā nav nākusi. Lai vācas neh kaut uz jelgavu tas dzelzceļš.

Kārtējā labā ideja ar LV-stila izpildījumu, lasi, pilnīgi sa@@ta.
Pirms vilkt līnijas, vrb vajadzēja apsaktīties, cik un kādas mājas ir pa to līniju un ka 1/2 km attālumā ir vnk pļavas...
Celiet un būvējiet, tikai ne manā pagalmā, vai arī pie%$%^ visu, ko tajā sakarā varēšu!

Atslēdzies Antuanete

Re: Rail Baltica
« Atbilde #7 : 2015. gada 22. janvāris, 15:18:31 »
1) Februārī sāksies ietekmes uz vidi novērtējuma process un sākotnējā apspriešana. Tās ietvaros visi zemes īpašniekiem, kam īpašumi ir 300 m koridorā vienā vai otrā no trases alternatīvām, saņems ierakstītu vēstuli ar uzaicinājumu uz sanāksmi, kā arī detalizētāku karti (kartes būs pieejamas arī internetā, kur varēs lielākā mērogā redzēt koridora novietojumu un zemes īpašumu robežas). Sākotnējā apspriešanā iepazīstina ar projekta ideju un paredzamo ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procesu. Informācija par sanāksmēm tiks publicēta arī vietējos laikrakstos, pašvaldību mājaslapās u.tml.;
2) Līnija ir novilkta tā, ka ka visā ~200 km garumā nojaukt vajadzētu tikai 4 dzīvojamās ēkas. Tā nav vilkta "ar pirkstu", bet gan izvērtējot esošo apbūvi. Latvijas apstākļos NAV iespējams izbūvēt šāda izmēra līnijveida objektu, vispār neskarot apdzīvotas teritorijas. Tāpēc ir IVN process, kurā paredz ietekmi mazinošus pasākumus (no mājām tālāku līnijas novietojumu, prettrokšņa sienas u.tml.) Tā ietvaros tiek vērtēta ietekme gan uz vidi, gan iedzīvotājiem (modelēts trokšņa līmenis, gaisa kvalitāte, novērtēta ietekme uz aizsargājamām dabas vērtībām u.tml.) un rezultātā izvēlēta pieņemamākā alternatīva. Jāatceras, ka NEVIENU lielāku objektu nevar izbūvēt tā, lai kādam nekļūtu sliktāk. Tāpēc ir kompensāciju un atsavināšanas mehānisms, tiek piedāvāta saprātīga cena īpašumu atpirkšanai, taču nevajadzētu domāt, ka uzreiz var prasīt miljonu, tā var tiešām palikt bešā (ir bijuši precedenti ceļu būvniecībā).
3) IVN procesā sagatavotie dokumenti būs publiski pieejami, pirmā sabiedriskā apspriešana būs vasarā, kad būs sagatavota IVN pirmā redakcija.
4) Trase tiks savienota arī ar Rīgu, bet nu dažiem jau ir skaidrs, ka svētais Mārupes novads neko tādu nepieļaus... https://twitter.com/mariskalejs/status/558242707693666304 Tas nekas, ka IVN process nemaz nav sācies, un ne pašvaldība, ne sabiedrība nav iepazīstināti ar konkrētu trases novietojumu.

Es tagad negribētu vairāk komentēt, jo nejauši varu pateikt ko tādu, kas vēl nav publiskots, tāpēc lūdzu pagaidiet sākotnējo apspriešanu un tad varat vērsties ar jautājumiem, ja tādi ir :)

Atslēdzies Emīlija

Re: Rail Baltica
« Atbilde #8 : 2015. gada 22. janvāris, 15:24:09 »
valsts atsavinās zemi par kadastra vērtību, vai iedos citu zemi zilupes novadā
vot zilupes novadā nederēs. Ja atsavina baldones novadā un jau ar komunikācijām, tad tādu arī lai dod vietā. No kurienes izraus, - tā nav mana problēma :)
Labāk zeme zilupē nekā dzenis kokā.....Tā kā brauc ka nu uz zilupi, vismaz vienreiz mūžā pastrādāsi

aizbraukt uz Zilupi skaitās baigpastrādāt? :D

Atslēdzies tex

Re: Rail Baltica
« Atbilde #9 : 2015. gada 22. janvāris, 15:33:02 »
aha, lasa kāds te baldones laikrakstus... to eksistenci līdz šim neesmu manījusi... Daļa no īpašniekiem daļu gada dzīvo un pastāvīgi strādā rīgā, nevis ķēpājas pa baldoni, kurā normālu darbavietu nav un neziskatās, ka pārskatāmā laikā būs. Nu jā, neskaitot "pašvaldību" & skoliņu... :)

OK, ok būvējiet, bet ne manā pagalmā. Nenogriežot manu pagalmu no ceļiem, ūdensvada un elektrības ;)
Ak, jā, pa logiem skatīties uz ātrvilcienu un baudīt tā skaņas kādu pārsimts m attālumā arī nealkstu :D
Un jā, necils dāču kooperatīvs pucējas pārtapt par apdzīvotu vietu. Un pēc šīs dzelzceļziņas palaišanas pa turieni, ļautiņi arvien vairāk sasparojas nodot savas gadiem "būvniecības stadijā" esošās un sen jau apdzīvotās mājas :) Tā ka vismaz tur, to pēkšņi var kļūt manāmi vairāk par pāris...

Atslēdzies tex

Re: Rail Baltica
« Atbilde #10 : 2015. gada 22. janvāris, 15:40:23 »
neticu, ka tajā budžetā paredzēts visos lauku ceļos, kas šķērso dzelzceļa līnju, būvēt tiltus vai tuneļus, jo tas vnk būtu makten dārgi? Kuros tomēr ir paredzēti tilti/tuneļi, lai to dzellzceļu būtu iespe'jams šķērsot?

Nebūs taču uz tāda kalibra dzlzceļa vnk pārbrauktuves (regulāri rīgā pienāks ātrvilciens ar pie priekšas pielipuši žigulīti...) ? Vai tomēr?

Atslēdzies Spārka

Re: Rail Baltica
« Atbilde #11 : 2015. gada 22. janvāris, 15:40:26 »
Antuanete, ļoti saprotams skaidrojums.
Vienīgie iebildumi - ja reiz līnija "nav vilkta ar pirkstu", tad varētu jau vienlaikus uzreiz būt pieejamas līnijas, iezīmētas konkrēto pašvaldību zemes izmantošanas plānos.

Atslēdzies tex

Re: Rail Baltica
« Atbilde #12 : 2015. gada 22. janvāris, 15:43:26 »
Antuanete, ļoti saprotams skaidrojums.
Vienīgie iebildumi - ja reiz līnija "nav vilkta ar pirkstu", tad varētu jau vienlaikus uzreiz būt pieejamas līnijas, iezīmētas konkrēto pašvaldību zemes izmantošanas plānos.
da kaut karte internetā ar tādu izšķirtspēju, kur varētu redzēt, skar tas konkrētu zemes gabalu vai nē. Un ja nē, tad vcik tuvu :) Ļauna ņirga, protams, ja izrādīsies 301 metrs no tās līnijas :D

daddy

  • Viesi
Re: Rail Baltica
« Atbilde #13 : 2015. gada 22. janvāris, 15:44:33 »
2) Līnija ir novilkta tā, ka ka visā ~200 km garumā nojaukt vajadzētu tikai 4 dzīvojamās ēkas.

Mans stāsts par vasarnīcu.

Saulkrastos uzbūvēja apvedceļu, 400m no mājas, aiz meža.  Nu par to, ka aizšķērsoja ceļu uz jūru, staciju nemaz nerunāju...(ir tunelis, BET cilpo nu ar puskilometra līkumu). Sliktākais ir tas, ka pazuda miers un klusums. Šoseja ir un paliek šoseja, kas kauc un šņāc visu nakti. Īsāk sakot mūsu ģimenei šis īpašums zaudēja savu vērtību tieši dēl trokšņa. Apspriedāmie un pārdevām.

Tāpēc manuprāt laimīgi būs tie 4, kuri dabūs kompensāciju, jo trases dēļ nāksies nojaukt mājas. Bet, ak vai, tiem nabadziņiem, kuru mājas atradīsies 100 līdz 500m attālumā.   

Atslēdzies tex

Re: Rail Baltica
« Atbilde #14 : 2015. gada 22. janvāris, 15:44:55 »
bet vsp man patīk kā Mārupieši azistāv savas tiesības un realizē skaitlisko vairākumu. Baldones novadam ir no kā pamācīties ;)