Krāpniecības shēma, kur ļaundari izliekas par Microsoft tehniskā atbalsta dienesta speciālistiem, ar mērķi, protams, izkrāpt naudu, ir aktuāla arī šodien un arī Latvijā.
Krāpnieki izmanto iebiedēšanas taktiku, lai panāktu, ka upuris samaksā par nevajadzīgiem tehniskā atbalsta dienesta pakalpojumiem, kas it kā nepieciešami, lai salabotu izdomātas programmatūras vai iekārtas problēmas.
Eksistē vairākas pieejas un metodes, ko ļaundari izmanto.
Piemēram, viņi paši piezvana upurim, un stādās priekšā kā Microsoft vai kādas citas kompānijas pārstāvji. Zvana saņēmējiem nav ieteicams paļauties tikai uz telefona numura noteicēju, jo arī to ļaundariem ir iespējams viltot tā, lai izskatītos, ka numurs nāk no tās pašas valsts vai reģiona. Tālāk ļaundari parasti mēģina pierunāt upuri instalēt programmu, kas dod viņiem iespēju attālināti pieslēgties upura iekārtai. Izmantojot doto pieeju, krāpnieki viltīgi cenšas normālas sistēmas darbības pazīmes stādīt priekšā kā apliecinājumu kāda vīrusa klātesamībai utt.
Cita populāra pieeja ir panākt, ka upuris pats piezvana krāpniekiem. Upurim, apmeklējot kādu mājas lapu, parādās krāpnieku veidots brīdinājuma paziņojums, kas informē par nopietnām iekārtas vai programmatūras problēmām. Paziņojumā norādīts arī atbalsta telefons, uz kuru upurim jāzvana, lai savu iekārtu savestu kārtībā. Realitātē Microsoft kļūdu un brīdinājuma paziņojumi nesatur nekādus telefona numurus. Ja upuris pats piezvana, tālāk turpinās scenārijs ar attālināto pieslēgšanos un noslēdzas ar krāpnieku pieprasījumu maksāt viņiem vienreizēju abonementa maksu par piedāvāto servisu.
CERT.LV aicina, saņemot šādus zvanus, tos uzreiz pārtraukt un nekādā gadījumā nedot zvanītājam pieeju savai iekārtai un privātajai informācijai.