Īsti nezinu, kurā sadaļā šo lai lieku. Lai šoreiz iet pie politikas. Citāts no kārtējas Šadurska sniegtās informācijas presei:"Tāpat mērķdotācijas saņemšanai 12.klases izglītojamo kārtoto obligāto centralizēto eksāmenu (OCE) rezultātu indeksam ir jāsasniedz vismaz minimāli noteiktais līmenis. Paredzēts, ka no 2020.gada 1.janvāra līdz 2024.gada beigām OCE indeksam jābūt vismaz 40%, no 2025.gada 1.janvāra līdz 2029.gada beigām - vismaz 50%, savukārt turpmāk - vismaz 60%. Lai aprēķinātu OCE indeksu, IZM piedāvājusi īpašu aprēķina formulu, kas piemērojama katram no OCE. "Ja godīgi, mani māc šauba spar šīs idejas autora garīgo veselību un veselo saprātu. Nezinu, kurš izsapņojis tos ne mazāk kā 60%... Patīk tas, vai nepatīk, bet vidējais līmenis zināšanu apguvē svārstās starp 40-50%, un ir pilnīgi vienalga, kā to novērtē ballēs... Stipri apšaubu vai notiks tādas "novirze no normas", ka tie būs 60%. Ja nu varbūt kādā atsevišķā skolā atsevišķā gadā...Vispār ar interesi esmu pētījusi sekmju izrakstus muzejos - skolās, konkrēti, Ainažu jūrskolā un Kubalu skolā pie Dundagas. Mani pārsteidza viens fakts - lielākā daļa atzīmju bija 1 un 2, pa kādam retam 3. No maniem skolas laikiem aina bija - lielākajai daļai 3 un 4, pa retam - 5, šodienas sistēmā droši vien līdzīgi. Diez vai tas liecina par būtisku zināšanu līmeņa kāpumi, drīzāk jau par to, "kā vērtē"... Bet vidējais līmenis tāpat paliek apmēram vienāds. Un diez vai pietiek ar partejisko pārliecību un pliku entuziasmu, lai kaut ko mainītu. Attiecību uz sportiskām aktivitātēm taču kaut kā cilvēki saprot, ka ar valdības lēmumu vien nepietiek, lai visi augstlēkšanā pārvarētu, piemēram, 2 m robežu. Kāpēc kādam liekas, ka ar tādu pašu lēmumu varētu panākt, ka skolēnu pēkšņi kļūtu motivētāki, gudrāki, spējīgāki un izglītībā visi sasniegtu šo "2 metru" līmeni.