Autors Tēma: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis  (Lasīts 2345 reizes)

0 lietotājiem un 1 viesis lasa šo tēmu.

Pieslēdzies sanda

Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« : 2022. gada 31. marts, 15:22:29 »
Mani nepārsteidz, ka zemāks ukraiņu bērnu līmenis noteikti nav, bet esot vēl trakāk -
https://www.apollo.lv/7489897/ukrainu-bernu-zinasanas-ir-augstaka-limeni-neka-latviesu-skoleniem

Zinātnē arī visādi bija, piem. OSI un Mikrobioloģijas institūts bija augstā līmenī,  bet Siguldas ZPI atpalika no tā paša līmeņa un nozares institūta, tā kā nekādi tumši, bet viltīgi hoholi (kur hohols pāri gājis, tur ebrejam vairs nav ko darīt, citi to pašu saka par armēņiemSmiley) Rofl

Atslēdzies Trix

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #1 : 2022. gada 31. marts, 15:36:04 »
Nu, es saprotu, ka mūsdienās Eiropā nav būtiski, lai cilvēkam ir zināšanas. Drīz vispār aizliegs gudrajiem domāt, lai neaizvainotu muļķu jūtas. Loti šaubos, ka tas ir pareizais ceļš.
Otrkārt, ja pareizi zinu, viņiem ir 11 klases. Mums - 1. klase ir pilnīgi bez jēgas, principā bērnudārza atgremojums, tālāk viss par gadu nobīdās. 8. klases ukrainis ir mūsu 9. klases līmenī (vai augstāk, ja viņiem skolu programma nav aizvietota ar testu lauciņu ķeksēšanu darba burtnīcās).
Īstenībā es esmu šausmās par mūsu izvaroto izglītības sistēmu, nevis par ukraiņu normālo līmeni.
Es visu atceros, Ričard...

Atslēdzies ...(cita)

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #2 : 2022. gada 31. marts, 15:39:54 »
Lai kā tas nepatiktu mūsu izglītības "fīreriem", kas neatlaidīgi cenšas visu reformēt, domāju, ka Ukrainā vēl aizvien palicis daudz no tā, kas bija padomju izglītības sistēmā. It īpaši eksaktajos priekšmetos. Un eksakto priekšmetu pasniegšana tur tiešām bija līmenī. Nevajag censties izliet no vannas reizē ar netīro ūdeni arī bērnu...

Atslēdzies reno

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #3 : 2022. gada 31. marts, 22:14:39 »
Mēs esam izlējuši, varbūt tagad nāks apskaidrība. Bet tas draud ar vēl vienu reformu

Atslēdzies ...(cita)

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #4 : 2022. gada 31. marts, 22:46:08 »
Nav cerību. Drīzāk izdomās vēl kādu reformu, kas stāvokli tikai pasliktinās.
 

Pieslēdzies sanda

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #5 : 2022. gada 31. marts, 23:28:32 »
Skolas zināšanu līmenis vien gan nenosaka cilvēka gudrību un prasmes, Elizabeti II varētu uzskatīt par ne visai izglītotu, bet viņa zin to, kas viņai jāzin - mans viedoklis, to minēju kā piemēru, vēl Šerloks Holmss Smile
It kā varētu pietikt ar prasmi atrast informāciju un spēju to apgūt, ja vajag. Kritiski domāt arī jāmāk. Skolai laikam būtu jāattīsta spēja mācīties vispār.

Interneta komentāru masa man ir radījusi uzskatu, ka daļai cilvēku pietiktu tikai ar lasītprasmi, rakstītprasme daudziem ir lieka- būtu mazāk stulbu komentāru un šādi cilvēki, ja viņiem ir ambīcijas un enerģija, vēl pamanās iekļūt politikā.

Tomēr vispārējais zemais līmenis kaut vai bioloģijā, ķīmijā u.c. zinībās reizēm ir nomācošs...

Atslēdzies Trix

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #6 : 2022. gada 01. aprīlis, 08:22:34 »
Lai bērns varēru apgūt zināšanas, viņam ir jāiemācās mācīties. Es, piemēram, lai kā ar tiem savējiem nebiju ņēmusies agrā bērnībā, to, kā ir jāmācās, nebiju pastāstījusi - galva viegla (smadzenes trenētas), visu atceras tāpat, neiedomājos. Skola postulēja apmēram tā, ka "mēs ar bērniem strādājam skolā, vecākiem mājās bērni ir tikai jāmīl". Mājasdarbu nav, viss skolā. To, kādas auzas ir ielaistas, es atklāju 2./3. klasē līdz ar attālināto skolu - ka bērns nav spējīgs iemācīties dzejoli (kurš neinteresē), jo nejēdz izlasīt, atkārtot, izlasīt pa rindām, atkārtot pa rindām utt. Dabaszinības - viņi tur papļāpā un saliek ķeksīšus testos. Kad es pieķēros un liku iemācīties tēmu, un to atstāstīt (nevis uzminēt maksimāli ticamu atbildi), tas izrādījās "grūti". Kāda pašvadīta mācīšanās vēlākajos gados, ja pirmajās klasēs mācīšanās pamatu nav nekādu?

Mani puikas piedalās "Ķengurā". Kas nezina – starptautisks matemātikas uzdevumu konkurss, tādi "cietie rieksti". Ņemu iepriekšējo gadu uzdevumus, drukāju, dodu risināt, pārrunājam kā risināt to, kas nav saprasts utt. 3.-4. klases uzdevumi, bērns ir izgrauzies cauri 8 gadu uzdevumu arhīvam, redzu, ka kaut ko nav īsti sapratis, cik varu, tik vēl skaidroju... Atnāk no konkursa - Mamm, kāpēc tu man tik sarežģītus uzdevumus liki risināt? Tur visi bija nenormāli viegli! Paskatījos viņa darbu - 1 nepareizi atrisināts uzdevums. Nu ko lai tev saka, bērns, iepriekšējos gados vienkārši bija daudz sarežģītāki uzdevumi, jūsu paaudzi uzskata par dumjāku nekā tos pirms 8 gadiem...

Lai bērns varētu meklēt internetā informāciju, viņam ir jāzina pamatlietas un jāsaprot, ko tur meklēt. Turklāt galvā atrast ir ātrāk nekā internetā. "Pašvadīta mācīšanās" ir laba lieta tad, kad ir sapratne par to, kas ir jāmācās. Bet tas uzskats, ka "bērnam pašam ir jānonāk līdz zināšanām" ir klaji kaitniecisks. Tas ir tāpat kā bērnam nemācīt burtus, bet cerēt, ka viņš pats iemācīsies lasīt. Nu, jā, daži tādi ir... Taču varbūt Einšteins 8-9 gadu vecumā varēja izdomāt kas ir gaisma, bet ne vidējais aritmētiskais skolēns. Varbūt tā bija ne tieši gaisma, bet kaut kas līdzīgs, 5. klase. Definīcijas nav, skaidrojuma nav, ir tikai piemēri, ka "gaisma var būt dažādās krāsās" un "gaisma ir redzama". Es te primitivizēju, bet ja no tiem aptuvenajiem aprakstiem tam bērnam ir pašam jāizsecina, KAS ir gaisma, tad 90% skolēnu tas ir ar nulles rezultātu.

No "augšām" neviens neizsecinās, ka ir auzas. Ja arī kāds to saprot, tad viņam ir ērtāk saņemt naudu par kārtējo bezjēdzīgo reformu, lai iebāztu stundu sarakstā vēl kādu teātra mākslu, un savu bērnu mācīt papildus. Nemainīsies nekas, vismaz ne Latvijā.

Pirmkārt, būtu jāvienādo pirmsskolas prasību līmenis bērnudārzos. Tagad pirmajā klasē ir gan tādi, kas lasa Šerloku Holmsu, gan tādi, kas vienu vārdu nevar izlasīt bez mokām. Nu tad pirmajā klasē tie, kas nav atpalikuši, sprāgst no garlaicības un zaudē jebkādu motivāciju. Bet būtu jāprot puslīdz lasīt un punkts. Neproti - mācies, un uz skolu nākamajā gadā. Vai arī grāmatām jābūt tādām, kuras var saprast bez lasīšanas, kamēr iemācās lasīt paātrinātā kārtā. Kā mūsu laika 1. klases matemātikas grāmata. Pirmais ceturksnis - tikai zīmējumi un skaitļi. Viss saprotams, nav jālasa nekas.
Tas uzreiz samazinās mācību gadu skaitu par vienu bezjēdzīgi pavadītu gadu.

Otrs. Apvienot ētiku, sociālās zinības un kas vēl tur bija par ūdensgabaliem. Visi tie "pašizaugsmes žurnāli" realitātē IR bezjēdzīgi, taču lieliski atspoguļo mūsdienu realitāti - mēs mākam skaisti aizpildīt papīru kalnus, bet nemākam strādāt. Visādas projektu nedēļas utml. sviests, un te ir vēl viens gads nost. Nu nav jābeidz vidusskola 20 gadu vecumā. Bārdaini tēviņi, kas drīkst gan balsot, gan dzert, gan smķēt, gan precēties, sēž skolas solā. Kā zināms, Āfrikas bites iznīcina Eiropas bites, jo izšķiļas par vienu dienu agrāk. Tā ir dabā. Cilvēki "nekur tālu no dabas nav aizbizojuši" - mūsu lēni pieaugošos jauniešus iznīcina tie, kuri attīstās un kļūst pieauguši un domātspējīgi agrāk.

Skolas zināšanu līmenis, protams, nenosaka cilvēka gudrību un prasmes, bet ja tā līmeņa nav, tad arī gudrības nav. Tie "self made man" kā Džeks Londons, kas knapi pamatskolā gājuši, bet ir visu apguvuši paši, bija realitāte pirms 150 gadiem. Mūsdienās to laiku, kurā varētu apgūt prasmes paši, viņi atsēž skolā pilnas darba dienas apjomā, velkot krustiņus testos, bet pēc skolas - telefonā.
Es visu atceros, Ričard...

Atslēdzies reno

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #7 : 2022. gada 01. aprīlis, 10:41:18 »
Tev vajadzētu iet pat izglītības ministres galveno padomnieci

Manējie skolu beiguši jau sen, pamatskola bija "Alternatīvā", un tur tiešām metodes bija citas, bet vienalga, puikam 2. klasē "visu darām skolā" beidzās ar neizpildītu darba lapu kaudzi un vecāku šoku. Bija gan izcili skolotāji, gan so-so. Projektu nedēļas gan bija ļoti labas, bērnus sadalīja tā, ka katrā grupā ir no visām klasēm, tomēr uzdevums kopīgs. Astronomija bija 5. klasē un to pasniedza Ilgonis Vilks

Pašreizējā mācību sistēma noved pie totālas noslāņošanās, ne jau velti vecāki kaujas, lai tiktu labajās skolās vai vispār algo papildus privātskolotājus

Atslēdzies daddy

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #8 : 2022. gada 01. aprīlis, 11:49:22 »
Mani nepārsteidz, ka zemāks ukraiņu bērnu līmenis noteikti nav, bet esot vēl trakāk -
https://www.apollo.lv/7489897/ukrainu-bernu-zinasanas-ir-augstaka-limeni-neka-latviesu-skoleniem



A nevar būt gluži vienkārši tā, ka izbraukušas ir darbīgākās, gudrākās, motivētākās ģimenes, ķip "1., 2. un 3. vidusskolas" skolnieki, t.i. spējīgākie, gudrākie 10%, bet pārējie (dumiķīši) palikuši Ukrainā?


ar to nekādi nevēlos apgalvot, ka LV izglītības sistēma būtu laba, nē, tā ir greiza no bērnudārza līdz doktorantūrai. Ir atstrādāta naudas nosmelšanas sistēma valstij visos līmeņos. Sistēma sevi baro un uztur un pārmaiņas no iekšpuses nebūs! Ķīlis aplauzās, Šuplinsku atsēdināja... karavāna iet tālāk...     

Atslēdzies reno

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #9 : 2022. gada 01. aprīlis, 12:21:38 »
Par tiem gudrākajiem bišķi varētu būt -no lielajām pilsētām pārsvarā
44./45. gadā jau arī aizbrauca uzņēmīgākie, gatavi riskēt un taml.

Atslēdzies ...(cita)

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #10 : 2022. gada 01. aprīlis, 12:42:56 »
...pārmaiņas no iekšpuses nebūs! Ķīlis aplauzās, Šuplinsku atsēdināja... karavāna iet tālāk...     
Negribētu piekrist, ka Ķīlis un Šuplinska būtu centušies kaut ko būtisku reformēt "veiksmīgajā virzienā". It īpaši Šuplinska. Tieši viņas pienesums jau ir kompetenču pieejas ieviešana "par katru cenu". Neskatoties uz apvienojumu ar attālinātajām mācībām... Manuprāt, ļoti būtisks pienesums izglītības sistēmas pasliktināšanā...

Atslēdzies daddy

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #11 : 2022. gada 01. aprīlis, 12:47:55 »
Negribētu piekrist, ka Ķīlis un Šuplinska būtu centušies kaut ko būtisku reformēt "veiksmīgajā virzienā". It īpaši Šuplinska. Tieši viņas pienesums jau ir kompetenču pieejas ieviešana "par katru cenu". Neskatoties uz apvienojumu ar attālinātajām mācībām... Manuprāt, ļoti būtisks pienesums izglītības sistēmas pasliktināšanā...


Protams, abiem bija savas "utis", tāpat kā Melnajam Kārlim, u.c. "varoņiem"... bet augstskolas parādīja neredzētu vienotību un atsita visus uzbrukumus, gan Ķīļa sistēmai, gan Šuplinskas vienam indivīdam, kurš pamanās 12K mēnesī saņemt par VALSTS augstskolas vadīšanu.


Manējā skolotāja saņem tieši pusi no tās summas GADĀ!!

Atslēdzies Broņa

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #12 : 2022. gada 01. aprīlis, 13:17:19 »
Eu, daddy, Tavējā vispār strādā? Saki, no mājas ik rītu iziet? Bet, vai iet uz darbu? 6000 gadā.. Tik maz gribēdams skolā nevar nopelnīt, jo uzkraus visu ko - klasi audzināt, n-tās stundas un konsultācijas.. ja ne to, tad vismaz dežurēt.. :rofl:  Vai nu viņa Tev makaronus karina vai kaut kas tur nav tīrs.  :)

Atslēdzies daddy

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #13 : 2022. gada 01. aprīlis, 13:27:24 »
Eu, daddy, Tavējā vispār strādā? Saki, no mājas ik rītu iziet? Bet, vai iet uz darbu? 6000 gadā.. Tik maz gribēdams skolā nevar nopelnīt, jo uzkraus visu ko - klasi audzināt, n-tās stundas un konsultācijas.. ja ne to, tad vismaz dežurēt.. :rofl:  Vai nu viņa Tev makaronus karina vai kaut kas tur nav tīrs.  :)


Audzināmā klase viņai nav un skolā viņa ir 2 dienas, un 2 dienas mājās labo pārbaudes darbus... mūsu Rīgas skolā nav ko uzkraut - vidusskolā pa 1 klasei, sīkajiem 2-3 paralēlās... katrai stundai individuāla gatavošanās, nevar vienu un to pašu mācīt 5 paralēlklasēm... da i trešdaļa klases krievvalodīgie, kuriem ar valodu slikti un daži bēglēni - vjetnamieši, afgāņi, baltkrievi, tagad arī ukraiņi ar kuriem ne šā ne tā sarunāties nevar... caur telefonu un google translate AJJ

Atslēdzies Broņa

Atb: Mūsu bērnu un ukraiņu bērnu līmenis
« Atbilde #14 : 2022. gada 01. aprīlis, 13:34:25 »
Ā, nu tad labi iekārtojusies.. tā arī saki.. Strādā tikai tik daudz, lai nav garlaicīgi, kā teiktu Nāra. Un pareizi dara, nav ko iespringt, daddy tāpat visu sagādās.