Autors Tēma: Izglītības evolūcija  (Lasīts 632 reizes)

0 lietotājiem un 2 viesi lasa šo tēmu.

Atslēdzies Trix

Izglītības evolūcija
« : 2021. gada 23. februāris, 08:54:42 »
E-klase: uz rītdienu obligāti ierakstīt kladē sakārtojuma un pakārtojuma saikļus.

Beidzot tas bērns ir izvilkts no sniega čupas un piedabūts pie klades.
– Ierakstīji saikļus? Parādi!
Kaut kādā ļenganā biomasā sapļekāts un saķēpāts kaut kas, kas, kur var atrast arī kādu saikli.
– Draudziņ, tev te cūka kaklu nolauzīs, tu pats kaut atšķir, kuri ir kuri?
– Nē...
– Parādi man grāmatā, kā tur saikļi ir iedalīti, paskaties, kā tur salikts, lai tos var atšķirt, un saraksti sev tā, lai pats saproti...

Un skatos tajā grāmatā ar lielām un stulbām acīm. Pasaciņas, kaut kādi stāstiņi. Pa vidu pieminēts, ka ir tādi saikļi, piemēram, "un", un tamlīdzīgs blabla. Es neatradu vietu, kur šie saikļi ir metodiski iedalīti pēc lietojuma un visi nosaukti. Nu neatradu. Literatūrā integrētā gramatika. Pz^*^$£^, un tās vēl nav pat kompetences...

"Manā laikā" mēs tos saikļus kā pantiņus no galvas zubrījām - un vēl pēc 40 gadiem es varu noskaitīt to "un, arī, bet, tomēr, taču, turpretī, turpretim, nevis, vai, jeb, gan - gan...". Un nerakstu "turpretīm" un "neviss". Saprotu, ka šodien atmiņas trenēšana ir aizstāta ar "aizej tur – nezin, kur – un sameklē saikli pats pasaules vējos starp sēnalām un skrūvēm". Un saprotu, ka mans bērns ir pilnīgi retardēts, jo tādu izplūdušu murgu nav spējīgs paveikt.

Sāku cienīt uzdevumi.lv sastādītājus - ar visām kļūdām, kas tur ir, tur vismaz ir sistēma...

– Ak saliktie saikļi jums tomēr vēl nav jāmācās? Nu tad raksti tikai vienkāršos. Pārskati, vai visus uzrakstīji. Nuja, te vēl aiz saliktajiem ir daži vienkāršie (piedodiet, uzdevumi.lv, es jūs tomēr krietni pārvērtēju...).

Es tā arī nesapratu, kā šis darbs bija jāveic. Rokoties pa internetu? Vai tiešām?

(Jā, jā, man vajag uzticēties bērnam, lai pats visu izdara, zinu, zinu, dzirdu jau ne pirmo reizi... Diemžēl man vajag, lai viņam ir zināšanas, nevis izglītība, bet viņam vajag, lai nekas nav jāmācās. Un līdzšinējos gados viss, kas ir uzticēts izdarīšanai paša atbildībā, ir palicis neizdarīts.)


P.S. Nevaru uzrakstīt grāmatas nosaukumu un autoru, tā šobrīd ir skolā. Droši vien jauka grāmata... Humanitāra...

Atslēdzies reno

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #1 : 2021. gada 23. februāris, 09:18:31 »
Jāsāk vecākiem domāt par mājmācību -ja ir kāds, kas mājās ar to var nodarboties.
sk. Saknes debesīs par Sproģiem. Pilna laika mamma ar 6 bērniem

Atslēdzies Trix

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #2 : 2021. gada 23. februāris, 09:35:47 »
Jāsāk vecākiem domāt par mājmācību -ja ir kāds, kas mājās ar to var nodarboties.
sk. Saknes debesīs par Sproģiem. Pilna laika mamma ar 6 bērniem

To var tad, ja nav nekas cits darāms un ja ir stabila aizmugure. Un tas bija jāsāk no 1. klases - kad vēl gribējās mācīties. (Bet es ticēju skolas jaukajai reklāmai un pelnīju naudu ģimenes izdzīvošanai). Vecu runci neatmācīt no mīšanas čībās. Tagad grib zināt tikai to, kas interesē, un jau pieraduši, ka var rakstīt kā ar cūkas kāju un ka galvenais skolas mērķis ir iztrakoties ar klasesbiedriem.

Un man kā līdz grīdai izdegušam depresīvam introvertam, kam kritiski vajag laiku sev arī dienā, nevis tikai tad, kad bērni guļ, tas nav pavelkams. Tālāk šo atzaru neattīstīšu, citādi atkal tēma no skolas aizies pie labiem un nerealizējamiem, savā atšķirīgajā pieredzē balstītiem mīļu ekstravertu padomiem. :D

Atslēdzies reno

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #3 : 2021. gada 23. februāris, 10:00:24 »
OK. Tev baigā taisnība par interesi. Ja to palaiž, tad visiem mokas

Atslēdzies kvadra

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #4 : 2021. gada 23. februāris, 10:24:33 »
Jāsāk vecākiem domāt par mājmācību -ja ir kāds, kas mājās ar to var nodarboties.
sk. Saknes debesīs par Sproģiem. Pilna laika mamma ar 6 bērniem
Tam arī ir savi mīnusi. Tam bērnam jau kaut kādu socializāciju arī vajag. Ja vēl kkur nomaļus dzīvo, ne uz kādiem pulciņiem/treniņiem neiet, tad vispār kā "mucā audzis un pa spundi barots".
To "mājmācību" iznāk izveikt, pa vakariem mājasdarbu izpildi atsekojot.
« Pēdējās izmaiņas: 2021. gada 23. februāris, 10:34:10 no kvadra »

Atslēdzies Luīze

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #5 : 2021. gada 23. februāris, 10:29:42 »
Manējais 10.klasē. Paskatījos e-klasē uzdoto, man tur nav ko darīt. Tēmas tādas, ko es savā laikā neesmu mācījusies. Labi, ka pats visu saprot un tiek galā. Ja grib un piespiežas.

Atslēdzies Bobs

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #6 : 2021. gada 23. februāris, 10:39:23 »
Manējais 10.klasē. Paskatījos e-klasē uzdoto, man tur nav ko darīt. Tēmas tādas, ko es savā laikā neesmu mācījusies. Labi, ka pats visu saprot un tiek galā. Ja grib un piespiežas.
nu nu.. matemātikā viņi ņem mazāku apjomu kā mēs savulaik. Gan jau Tev 10. klasē galva bija aizņemta ar citām lietām, tādēļ neesi mācījusies :)

Atslēdzies kvadra

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #7 : 2021. gada 23. februāris, 10:42:20 »
Nebija ekonomikas, nebija informātikas. Skolas laika fiziku, ķīmiju, algebru esmu veiksmīgi aizmirsusi, kaut savulaik pa olimpiādēm staigāju. Ja šodien būtu skolnieks jāmāca, vispirms būtu jāizmācās pašai  :mrgr:

Atslēdzies Mangusts

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #8 : 2021. gada 23. februāris, 10:43:27 »
Vēl jautājums, vai tiešām mūsu laikā tādas tēmas nebija, vai vienkārši tēma tā formulēta, ka nevar saprast. Man tā ar Gudrs un vēl gudrāks (tevs mēdz skatīties) jautājumiem gadījies - nesaprotu, par ko tas īsti
No amount of advance planning will ever replace dumb luck

Atslēdzies Trix

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #9 : 2021. gada 23. februāris, 10:49:45 »
Vēl jautājums, vai tiešām mūsu laikā tādas tēmas nebija, vai vienkārši tēma tā formulēta, ka nevar saprast.

Mani besī, ka konkrēti fakti ir nevis skaidri sakārtoti, bet izplūduši kā saldējums pa plītsvirsu. Ieintegrēti tā, ka neko nevar ne atrast, ne saprast. Visādu fizikas jēdzienu (piedodiet, dabaszinību jēdzienu) skaidrojumi ir nevis īsi un konkrēti, bet kaut kāda atšķaidīta zupa.

To "mājmācību" iznāk izveikt, pa vakariem mājasdarbu izpildi atsekojot.

Stulbi ir tas, ka laiku tas prasa dubultā. Skolā nobumbulēta gandrīz visa diena pa pusei bezmērķīgi, bet vakarā otrā maiņa.
Tādā ziņā es beidzot piešāvos pie attālinātās skolas - tur vismaz var izsekot līdzi un piefiksēt, ko viņi dara, lieki laiku netērējot, īpaši, ja nav tiešsaiste, kur jāatsēž.

Atslēdzies Mangusts

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #10 : 2021. gada 23. februāris, 10:49:53 »
Man lielākais šoks bija, kad draudzene apgaismoja - pusaugu meitas kontroldarbu (vai nu kā tos tagad sauc) nevar apskatīt. Atzīme zināma, bet par ko tā ielikta, ne jausmas, jo skolotāja darbus nerāda un tāda esot vispārēja sistēma. Kontroldarbus var pārrakstīt nez'cik reižu, ja grib uzlabot atzīmi, un sanāk ar mēģinājumu metodi vari taustīties līdz labākam novērtējumam, jo iepriekšējās baltās vietas nezini.  :fp: 
No amount of advance planning will ever replace dumb luck

Atslēdzies Trix

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #11 : 2021. gada 23. februāris, 10:54:17 »
Man lielākais šoks bija, kad draudzene apgaismoja - pusaugu meitas kontroldarbu (vai nu kā tos tagad sauc) nevar apskatīt. Atzīme zināma, bet par ko tā ielikta, ne jausmas, jo skolotāja darbus nerāda un tāda esot vispārēja sistēma. Kontroldarbus var pārrakstīt nez'cik reižu, ja grib uzlabot atzīmi, un sanāk ar mēģinājumu metodi vari taustīties līdz labākam novērtējumam, jo iepriekšējās baltās vietas nezini.  :fp: 

Nu mums pagaidām laikam var dabūt kopiju no darba. Vismaz vienreiz es to izdabūju cauri (4. klase. Pirms kovida un līdz 3. klasei vispār elementāri - aizej un pajautā skolotājai. Tagad priekšmetu skolotāji, un skolā nevar iekļūt principā.) Un vēl ir e-klasē aptuvens pārbaudes darba atšifrējums, piemēram, par daļu saskaitīšanu 6 punkti no 6, par teksta uzdevumu - 4 punkti no 4 utt. Lielos vilcienos var izsekot, kas kur nav apgūts.
Paskatījos e-klasē. Nezinu, no kā atkarīgs tas, cik smalki šo saraksta, bet manējam ir vispār pa punktiem kas un cik apgūts, iemetu te sīkāko sadalījumu, kas trāpījās. Tur draudzenei kaut kas īsti nav - vai nu nezina, kur skatīties, vai kā.
« Pēdējās izmaiņas: 2021. gada 23. februāris, 11:04:52 no Trix »

Atslēdzies kvadra

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #12 : 2021. gada 23. februāris, 11:01:56 »
Vēl jautājums, vai tiešām mūsu laikā tādas tēmas nebija, vai vienkārši tēma tā formulēta, ka nevar saprast. Man tā ar Gudrs un vēl gudrāks (tevs mēdz skatīties) jautājumiem gadījies - nesaprotu, par ko tas īsti
"Gudriniekos" ir gan tādi jautājumi, uz kuriem var atbildēt tikai ar svaigi apgūtu skolas programmu, gan jautājumi, kas prasa vispārēju erudīciju. Atbildes uz tiem otrajiem mani bieži šokē. Kā nesen, kad vidusskolas meitene atzinās, ka neatceroties, kas tas par Veidenbaumu, kas studējā tajā TērVETĒ  :fp:

Atslēdzies Luīze

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #13 : 2021. gada 23. februāris, 11:10:01 »
nu nu.. matemātikā viņi ņem mazāku apjomu kā mēs savulaik. Gan jau Tev 10. klasē galva bija aizņemta ar citām lietām, tādēļ neesi mācījusies :)
Gribi teikt, ka atceries visas matemātikas formulas? Tiešām? :)
Fizikas un ķīmijas programma tolaik bija savādāka, iespējams, vienkāršāka.
Dantes "Dievišķā komēdija" arī nebija programmā.
Informātika man bija, pat uz olimpiādi mani sūtīja, bet progress ir gājis uz priekšu, un būtu dīvaini, ja tagad skolā mācītu to pašu, ko toreiz. :)

Atslēdzies Trix

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #14 : 2021. gada 23. februāris, 11:12:42 »
Fizikas un ķīmijas programma tolaik bija savādāka, iespējams, vienkāršāka.

Kāreiz sarežģītāka. T.i., sarežģītāka tajā ziņā, ka to, ko tagad māca augstskolā, tolaik mācīja skolā.

Bet vienkāršāka tāpēc, ka skaidrāka, bez "izdomājiet paši, ko autors ir iecerējis šajā uzdevumā un kā to risināt".