Autors Tēma: Izglītības evolūcija  (Lasīts 636 reizes)

0 lietotājiem un 1 viesis lasa šo tēmu.

Atslēdzies tuk

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #15 : 2021. gada 23. februāris, 11:17:39 »
Jā, manā laikā vairāk bija faktu iekalšana.
Laimīga, ka sekošanas līdzi mācībām posms pagātne  :)

Atslēdzies Mangusts

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #16 : 2021. gada 23. februāris, 11:19:09 »
Vienkāršāka diez vai, citādāka gan. Viena lieta, kura tai pašai draudzenei patīk, ka fizika, ķīmija ir vairāk piesastīta ikdienas procesiem, nevis no dzīves atrauta teorija - vismaz tā no viņas sapratu. Taču laikam tur rodas cita problēma - pati teorija jākasa laukā no piemēriem, sistēmas trūkums.
No amount of advance planning will ever replace dumb luck

Atslēdzies Bobs

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #17 : 2021. gada 23. februāris, 11:31:24 »
Gribi teikt, ka atceries visas matemātikas formulas? Tiešām? :)
Fizikas un ķīmijas programma tolaik bija savādāka, iespējams, vienkāršāka.
Dantes "Dievišķā komēdija" arī nebija programmā.
Informātika man bija, pat uz olimpiādi mani sūtīja, bet progress ir gājis uz priekšu, un būtu dīvaini, ja tagad skolā mācītu to pašu, ko toreiz. :)
es neatceros, bet zinu tēmas, ko toč mācījāmies. Fizika mums bija sarežģītāja 100%, ķīmija 200%. Informātika, protams, bija pilnīgs pī, salīdzinājumā ar šodienu, tas gan.


Atslēdzies daddy

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #18 : 2021. gada 23. februāris, 11:33:43 »
izglītība degradējas... no taisnstūra laukuma aprēķināšanas līdz taisnstūra izkrāsošanai "mīļākajā" krāsā...


PS. mazmeita palūdza palīdzēt kontroldarbā par hordām un sektoriem... es piedāvāju ar sīnusu teorēmu... kamēr atsvaidzināju zināšanas par pakāpju reizināšanu, laiks beidzās..KTM... bērns TIKAI 8 dabūja...

Atslēdzies reno

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #19 : 2021. gada 23. februāris, 11:49:20 »
Un uz ko tas velk? Valsts skolu pamuļķi un privātskolu gudrinieki?
Tā tabula -ārprāts, kāda joda pēc tāds sadalījums vajadzīgs

Atslēdzies Trix

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #20 : 2021. gada 23. februāris, 12:03:45 »
Tā tabula -ārprāts, kāda joda pēc tāds sadalījums vajadzīgs

Īstenībā tas ir vienīgais veids, kā vecāki var sekot līdzi, ko tieši tas bērns nav sapratis. Kam neinteresē, var neskatīties. Kam interesē, var redzēt.

Iepriekšējā darbā es uzķēru, ka par komatiem saliktos teikumos ir nulle punktu, izrunājām, sadevu līdzīgus piemērus, kur komatus likt, - saprata, tālāk atkal var rullēt līdz nākamajai tēmai, kur kaut ko nebūs dzirdējis.
___


Informātiku salīdzināt 40 gadu (labi - 35) distancē gan ir demagoģija. Kaut gan - manā laikā mācīja, kas ir algoritms, un principu kā veidojas programmas, tagad - kā ievilkt bildi wordā.

Atslēdzies daddy

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #21 : 2021. gada 23. februāris, 12:13:06 »
kas ir algo- ritms....


tb piecpēdu vai trīspēdu jambi? :) 
tb programmai jābūt ritmiskai  - ar cikliem jump-not-zero? :)


Atslēdzies Trix

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #22 : 2021. gada 23. februāris, 12:49:27 »
daddy, ko Tu ar to domāji? Neuztvēru joku.

Mūs patiešām iepazīstināja ar algoritmiem - if ->then utt., zīmējām klucīšus, kas izskatījās apmēram tāpat kā tagad medicīnas darbinieku vadlīnijas, programmēšanu Basic utt. Pārsvarā, protams, teorētiski un uz papīra, bet pie bekām mēs tikām. Tiesa, jau vidusskolā, nevis no 1. klases. Jo vēl pirms tam datori bija tikai ESM ar perfokartēm.

Toties es nežēlīgi skaidri redzu, ka zināšanas par datoriem manējiem ir tik, cik es esmu iedevusi, izņemot to, kur atrast spēles internetā - to viņi apguva 1. klasē. Kas īsti ir internets un tas, ka youtube un internets nav sinonīmi, viņiem no skolas skaidrs nekļuva. Šaubos, ka viņiem vispār kaut ko tādu paskaidroja. Kur nu vēl kaut ko par loģiku.

Atslēdzies daddy

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #23 : 2021. gada 23. februāris, 13:00:41 »
daddy, ko Tu ar to domāji? Neuztvēru joku.



Trixi, būtu Tu programmējusi assemblerā, zinātu, ka 90% if-then patiesībā ir jump-not-zero... es iznesos arī uz perfokartēm...


mani mazbērni telefona grafisko kodu atkož vidēji 3 dienās... (moš es esmu STULBS??!)  nerunājot par to, ka shaun the sheep vai mr been multenes varētu PA KLUSO palaist, lai vecāki nezin... uz darba kompja spēļu nav, to viņi zin...

Atslēdzies Trix

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #24 : 2021. gada 23. februāris, 13:03:20 »
Asemblerā neprogrammēju, pabakstījos Basic, bet vēlāk programmēju FoxPro un mazliet paskatījos C++.
Bet tas nekādi nemaina to, ka šodien skolā nemāca sistēmu, māca kaut ko apgrābstītu pa virsu, bez pamatiem.

Atslēdzies daddy

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #25 : 2021. gada 23. februāris, 13:08:41 »
šodien skolā nemāca sistēmu, māca kaut ko apgrābstītu pa virsu, bez pamatiem.


diemžēl... sistēma ir wikipēdija un twiter, kamēr altetnatīvie viedokļi nav izbanoti... Tramps @ Didrihsone...

Atslēdzies Trix

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #26 : 2021. gada 04. marts, 15:26:52 »
Hi, hi. Atradu savu 1. klases matemātikas grāmatu (J.Mencis, 1977). Un izvilku bērna 1. klases darba burtnīcu (grāmatu, protams, mājās nav).

1977. 22. lappuse, tūlīt aiz skaitļa 10 (tātad kāda 11., 12., 13. stunda), ir vienādības ar vairākiem saskaitāmajiem: 8=2+2+2+2.
2017. 9+2+1=10+2=12 parādās 40. lapā, pāri pusei.

1977. Teksta uzdevumi 65. lpp. Pēc grāmatas apjoma - 2. ceturkšņa sākums, novembris. (Zēnam bija 17 kapeikas. Viņš nopirka tinti par 10 kapeikām. Cik kapeiku viņam atlika?). Mācību gada beigās ir teksta uzdevumi "par cik vairāk" un ar vairākiem dotajiem lielumiem. Manējie tādus, šķiet, risināja 3. klasē vai 2. klases beigās.
2017. Septiņi teksta uzdevumi pēdējās 3 lappusēs. (Jānim ir 68 centi. Viņš nopirka saldējumu par 30 centiem. Cik centu viņam palika?)

1977. Reizināšana. ~3. ceturkšņa beigas, marts (ticamāk, 4. ceturkšņa sākums, aprīļa sākums). Dalīšana - 4. ceturkšņa vidus.
2017. Reizināšana ir tikai kaut kad 2. klasē.


1977. Dalīšana. 1. klases 4. ceturkšņa beigas.
2017. Dalīšana. 3. klase (šis gan, pēc uzdevumi.lv vadoties, slinkums meklēt).

Un tas, ņemot vērā, ka 1977. gada grāmatas pirmās tēmas ir bez teksta. Nekādi "izlasi, izdomā, uzzīmē". Neviena vārda, pieņemot, ka bērni pirms skolas lasīt nav iemācījušies. Lasīt mēs mācījāmies paralēli (nu, tas ir, tie, kas neprata...).

Tad, kad man radās aizdomas, ka mūsdienu 1. klase ir konkrēta bērnudārza līmeņa vielas atmuļļāšana, man šķita absolūti pareizi.
Bet, atceroties, ka bērna klasesbiedriem 1. klasē bija grūtības ar vielas apgūšanu, man nudien jāsaka, ka saprāta daudzums uz zemes ir konstants lielums, tikai cilvēku skaits palielinās... :D

Bet laikam tas nav smieklīgi...

Atslēdzies Broms

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #27 : 2021. gada 04. marts, 16:47:57 »
Tā ir arī LU - 1. kursā ir/bija/ vidusskolas atkārtošana. Nah man vispār vajadzēja tam gadu tērēt!?

Atslēdzies Leonora

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #28 : 2021. gada 04. marts, 17:03:45 »
Pilnīgi lieki piebāzt galvas arī nav vērts. Neviens dumjāks ar šolaiku izglītību nebūs, par mums tàpat jaunie ir daudz pārāki. Daudzi tik mēra tipa gudrību ar veco laiku mèru..

Atslēdzies reno

Atb: Izglītības evolūcija
« Atbilde #29 : 2021. gada 04. marts, 18:10:47 »
Senāk krievu skolās bija 10 klases, skolu beidza 17 gados,  RPI reāli esot  saukuši vecāku sapulces 1. kursā