Autors Tēma: Skolas  (Lasīts 971 reizes)

0 lietotājiem un 1 viesis lasa šo tēmu.

Atslēdzies tuk

Atb: Skolas
« Atbilde #45 : 2020. gada 30. novembris, 21:14:23 »
Protams, skolai jārēķinās ar to, ka bērni būs no dažādām ģimenēm. Audzināti un neaudzināti. No dažādiem sabiedrības slāņiem un ar dažādiem audzināšanas uzskatiem. Padomijas audzināšanu kā piemēru tomēr neliktu. Tagad jau arī skolā neviens nemāca būt sliktam.
Bet problēmas ir, un daudz.
Lai jau Maruu dzīvo ilūzijās un lasa visu, kas uz papīra sarakstīts. :)

Atslēdzies Raimonds1

Atb: Skolas
« Atbilde #46 : 2020. gada 01. decembris, 08:54:13 »
Vēl daži citāti par izglītību.
1995.gads. Atļauj izvēlēties. Bērni izlemj, ko nemācīties.

Tre Sep 13, 2006 1:50 pm Komentāra virsraksts: Kas strādās ar tehniku? TV1 29.aug.7.50 Rīgas domes Izglītības, jaunatnes un skolu departamenta vadītāja Modra Jansone
Skatītāja jautājums: Sakiet, lūdzu, kā vispār varēja notikt tā, ka nav šo eksakto zinību skolotāju, vai tie 20Ls pielikums to jautājumu atrisinās un vai tas ir normāli, ka šis jautājums .. ir tik nesvarīgs, salīdzinot ar citiem jautājumiem un vispār - kā tas varēja notikt, ka šo eksakto zinību pieļāvums to nemācīties - ka to nepamanīja ne skolnieki (nu, protams), ne skolnieku vecāki, ne ražotāji – darba devēji, ne augstskolu mācībspēki, ne kas. Kā tas fenomenoloģiski varēja notikt 1995.gadā, ka mēs šādu kļūdu pieļāvām. Paldies.
Žurnālists. Paldies jums.
Jansone: Tā ir zināmā mērā visas mūsu sabiedrības kļūda, tādēļ, ka es arī tajā laikā strādāju skolā - skolas administrācijā un skolās bija brīvā priekšmetu izvēles sistēma. Varēja izvēlēties tos, kurus gribējās, zināmā mērā nu un gan vecāki gan skolnieki pieprasīja un izvēlējās vairāk humanitāros priekšmetus, visi gribēja vairāk mācīties vēsturi, kultūras vēsturi un tāda rakursa priekšmetus. Un protams, ka fizikas skolotājiem un ķīmijas skolotājiem slodze palika maza, viņiem vairs skolās nebija darba skolās palika maz šo skolotāju un viņi sāka meklēt darbu firmās Tā tas arī notika - skolās palika maz šo skolotāju - nu lūk ir pagājuši vairāk kā 10 gadi, un, teiksim, sabiedrības domāšana veidojās savādāk, ir pieprasījums pēc eksaktajiem priekšmetiem, bet cilvēki ir aizgājuši, viņi ir savās citās darba vietās un skolās mums trūkst šo skolotāju un, savukārt, nu, skolnieki ne labprāt dodas uz šīm specialitātēm, jo viņi ir redzējuši, ka viņu skolas laikā, kamēr viņi mācījās, šie priekšmeti tika atstāti otrajā plānā.
Žurnāliste: Sakiet, atgriežoties pie specializētajām skolām, vai Rīgas dome kaut kādā veidā nosaka, kādas skolas būtu vajadzīgas, jo mēs VISI zinām , ka ir kaut kādas noteiktas profesijas, kas mums trūkst, tad varbūt būtu vērts attīstīt jau no mazotnes jau kaut kādas skolas, kur bērni varētu... jeb tas notiek pašplūsmā, pēc skolu brīvas izvēles.. Jansone: Tas notiek pēc skolu brīvas izvēles .. jo tā situācija jau nav tik vienkārša - pirmām kārtām skolai jāgrib attīstīt šo virzienu, jāpiesaista pedagogi, jāveido materiāli tehniskā bāze - tas nav tā no augšas nosakāms , bet tā pozitīvā ziņa ir tāda, ka īstenībā šīs izglītības programmas - tur fizika, matemātika, ķīmija ir pilnā apjomā vai pat matemātika un datorzinības padziļināti - viņa pēdējo 3-4 gadu laikā iegūst arvien lielāku atbalstu no skolniekiem, viņi izvēlas viņas - īpaši par vidusskolas posmu sakot, un, protams šīs programmas tiek arī atbalstītas - ir nacionālā programma izveidota valstī - tieši eksakto zinātņu attīstībai skolā. No Rīgas ir 8 skolas šajā programmā iekļautas, tur ir gan valsts finansējums, gan pašvaldības finansējums, lai attīstītu šajās skolās materiāli tehnisko bāzi, lai skolniekiem būtu interesanti mācīties fiziku un ķīmiju.
Žurnālists: Lieliski, nu ar šo pozitīvo ziņu arī atvadāmies...
-------------------------
Rīgas Tehniskas Universitātes rektors Knēts radio: Tā ir viena no tām lietām, kas nāk no deviņdesmito gadu sākuma, kad pieņēma lēmumu, starp citu, kā saka, tas atbildīgais, kas to izdarīja bija Andris Piebalgs, toreizējais izglītības un zinātnes ministrs, ka skolēni paši pēc devītās klases var izvēlēties, uz kurieni viņi grib iet un tajā laikā profesionāli tehniskā orientācija bija tāda, uzskatīja, nu tas ir kaut kas otršķirīgs, tas nav vajadzīgs, visiem vajag vidējo izglītību, visi ies mācīties vidusskolā, un, ejot mācoties vidusskolā, viņiem bija jāpasaka, kurā virzienā viņi mācīsies un tad izrādījās, ka lielākā daļa grib sociālās zinātnes, juridiskās zinātnes, visādas tādas jomas, kas ir ļoti vajadzīgas, ļoti interesantas, neapšaubāmi, bet, ja lielākā daļa, ja no 100 cilvēkiem 90 aiziet uz turieni, jeb vēl vairāk, tad tas vairs nav labi - un tā rezultātā mēs nonācām pie situācijas, ka vienkārši nav augstskolas beidzēji, kuri var potenciāli pretendēt uz iestāšanos tehniskajā universitātē, jo mēs ņemam, iestāšanas mums ir...
Streips: Vidusskolas beidzēji, vārdu sakot....
Knēts: Vidusskolu beidzēji. Mums vajag matemātiku uz fizikas eksāmenu kārtot un liela daļa bija tādi, kas nebija matemātiku kārtīgi mācījušies un arī fiziku ne, viņus laida cauri, jo viņi gāja, kā saka ....mācīsies par juristiem visi un, nu izdevās, izdevās pārliecināt valdību, valdība pieņēma lēmumu, ka bez diviem obligātajiem, tātad latviešu valodas un svešvalodas, ir trešais, obligātais centralizētais, tagad matemātika, un pagājušais gads bija pirmais, kad mēs uzņēmām šos, kas jau tos trīs gadus ir mācījušies pastiprināti to matemātiku. Nu, ļoti labi bija, kā saka, tie rezultāti no vidusskolām, kaut gan, ja tā skatās, kā tad viņi izskatījās reāli, kad viņi nāca pie mums un kārtoja pirmo sesiju, tad nu apmēram daudz neatšķīrās no iepriekšējiem - bija tie, kas izkrita eksāmenos, bija tie, kas mācījās labi, bet nu mēs ceram, ka uz priekšu, kā saka tas uzlabosies, jo vajadzēja steidzīgi vidusskolās sameklēt labus matemātikas skolotājus, tāpatās, kā valodas skolotāju trūkst, tāpatās trūkst arī matemātikas skolotāju un fizikas skolotāju.
-----------------------
Rivža: ""man tad, kas es biju ministre, ...bija diskusija , sasāpējusi par to, ka mums skolā bija izvēle, kādus priekšmetus mācīties, kādus nē, ja grib mācīties tālāk medicīnu, un viņam nav ķīmija, vai Tehnisko universtitāti, un viņam nav fizika, un tad es satiku Piebalga kungu un prasīju, kādi bija toreiz tie motīvi, ka deviņdesmito gadu sākumā mēs ...izvēlējāmies šos priekšmetus ... demokrātija, izvēles brīvība, personības attīstība, ka tad mums...ka tas ir jauns laiks, ka jauna pieeja, ka tā bija revolucionāra pieeja... nu un pagāja 10 gadu un izrādījās, ka tai revolucionārajai pieejai ir daudz risku Acīmredzot katru jaunu ceļu ejot izglītībā, mums šie riski ir jāapzinās. Ne velti zināma stagnācija ietver sevī daudz ko pozitīvu.
-------------------------
Godmanis: Es varu atbildēt - tā problēma (bija) ātrāk, tad kad es biju pirmo reizi premjers un izglītības ministrs bija cienījamais komisārs Piebalgs - mēs vēl nesen pārrunājām visu to jautājumu. Tieši tajā laikā parādījās brīvā izvēle, tas nav deviņdesmit piektajā gadā, tas jautājums bija, gan vērtējums, gan brīva izvēle un es esmu runājis ar viņu, viņš arī ieņēma ļoti atbildīgu posteni, mēs tā mēģinājām atcerēties, kā vispār tas bija, jo es tā īsti neatceros, kāpēc tādu lēmumu pieņēma. Izrādās, viņš man teica : Tas spiediens no sabiedrības bija tik milzīgs, vēlme pēc brīvības, pēc brīvas izvēles, tad daudzās valstīs Eiropā tas jau bija, šinī ziņā nebija ne kaut kāds īpašs gājiens, lai to izdarītu un rezultāts ir tāds, kāds viņš ir.
-------------------------
Tātad - bērni izvēlas nemācīties.

Pieslēdzies Spārka

Atb: Skolas
« Atbilde #47 : 2020. gada 01. decembris, 09:06:28 »
Beidz kopēt palagus, pēdējo reizi ar labu lūdzu.
Pasaki galveno pāris teikumos saviem vārdiem.

Atslēdzies Emīlija

Atb: Skolas
« Atbilde #48 : 2020. gada 01. decembris, 09:13:31 »
oi jomajo...

Atslēdzies Bobs

Atb: Skolas
« Atbilde #49 : 2020. gada 01. decembris, 09:15:27 »
Labāk būtu vnk mācījušies

Atslēdzies tuk

Atb: Skolas
« Atbilde #50 : 2020. gada 01. decembris, 09:19:13 »
Beidz kopēt palagus, pēdējo reizi ar labu lūdzu.
Pasaki galveno pāris teikumos saviem vārdiem.

Nu nevar, cilvēks, nevar! Skolā vien kopēt iemācījuši  :mrgr:

Atslēdzies kvadra

Atb: Skolas
« Atbilde #51 : 2020. gada 01. decembris, 09:28:59 »
Nu, kāda tur doma - dotā iespēja vidusskolā mācīties brīvi izvēlētus priekšmetus smagi atspēlējās, jo lielākā daļa skolēnu izvēlējās vieglāko ceļu - mācīties humanitāros, sociālos priekšmetus, neiespringstot uz grūtākajiem eksaktajiem.

Pieslēdzies Spārka

Atb: Skolas
« Atbilde #52 : 2020. gada 01. decembris, 09:30:39 »
Citāts: kvadra
Nu, kāda tur doma - dotā iespēja vidusskolā mācīties brīvi izvēlētus priekšmetus smagi atspēlējās, jo lielākā daļa skolēnu izvēlējās vieglāko ceļu - mācīties humanitāros, sociālos priekšmetus, neiespringstot uz grūtākajiem eksaktajiem.
Ja nu mēs to gadījumā vēl nebūtu zinājuši :mrgr:

Atslēdzies kvadra

Atb: Skolas
« Atbilde #53 : 2020. gada 01. decembris, 09:31:53 »
Labi, izdzēs, lūdzu.


Pieslēdzies Trix

Atb: Skolas
« Atbilde #54 : 2020. gada 01. decembris, 09:35:10 »
Bet toties cik interesanti lasīt vadošo cilvēku sacīto, kad tas nav literāri apstrādāts. Liekvārdība, miglā aizpeldoša doma... Raimonda atstāsts šo jauko iespēju mums liegtu.

Pieslēdzies Spārka

Atb: Skolas
« Atbilde #55 : 2020. gada 01. decembris, 09:35:56 »
Kvadra, viss kārtībā, Tu vienā teikumā izsacīji Raimonda citātu gūzmu, par ko paldies. Mana replika bija par to.

Atslēdzies Raimonds1

Atb: Skolas
« Atbilde #56 : 2020. gada 01. decembris, 09:56:16 »
Materiāls ir, interpretācijas arī dažas ir. Garie citāti vairs te nebūs.

Un tad nu - kā tieši skolās notiek jauno Latvijas pilsoņu mācīšana un mācīšanās, socializēšana un socializēšanās.

Vai viss, kas bijis un ir citur ir nekritiski jāpārņem.

Kam un kā tas ir jāvērtē.

Vai tagad un nesenā vēsturē notikušo var kaut kā saistīt ar skolām un visu, kas ap tām - programmas, skolotāji, skolnieki, vecāki.

Atslēdzies tuk

Atb: Skolas
« Atbilde #57 : 2020. gada 01. decembris, 10:13:48 »
Materiāls ir, interpretācijas arī dažas ir. Garie citāti vairs te nebūs.

Un tad nu - kā tieši skolās notiek jauno Latvijas pilsoņu mācīšana un mācīšanās, socializēšana un socializēšanās.

Vai viss, kas bijis un ir citur ir nekritiski jāpārņem.

Kam un kā tas ir jāvērtē.

Vai tagad un nesenā vēsturē notikušo var kaut kā saistīt ar skolām un visu, kas ap tām - programmas, skolotāji, skolnieki, vecāki.

Nesaprotu, kas šis tāds? Tavas domas par ko?

Atslēdzies Camma

Atb: Skolas
« Atbilde #58 : 2020. gada 01. decembris, 13:32:57 »
Gribētu gan es kaut ko redzēt, ko nevar ar skolām saistīt - tak VISI skolā iet. Vai neiet.
No sērijas - iemesls iedzert - kad ir gurķis ko uzkost, un kad nav gurķa ko uzkost.
Visus sakost!